Április hónapban gondolunk kicsit a pasikra is! Sokszor van úgy, szeretnénk varrni valami klassz dolgot nekik, de kevés fazont, leírást találni ebben a témában.
A következő hetekben 4 db alkotás fog készülni, ami fazonban, színben kicsit férfiasabb. Lássunk neki!
Hozzávalók:
- Farmer vagy más vastagabb anyag, külső résznek
- Vékony (nem rugalmas) anyag bélésnek – én most egy régi férfi inget használok
- Végtelen cipzár (méteráru boltban kapható, méterben – te határozod meg mennyit veszel)
- Kocsi – ehhez a fajta cipzárhoz neked kell a kocsit is beszerezned, nincs rajta!
- Flíz vagy táskamerevítő (nem csak a tartás miatt, de bélelni is szeretnénk a tokot, hogy védje a szemüveget)
A sablon 22 cm hosszú és 18 cm széles. Az ív mérete tetszőleges, de ne legyen túl kicsi, mert minél kisebb, annál nehezebb a cipzárt odavarrni.
Ha kivágtad az alapokat, mért meg a 3 oldalon a kerületét (az alját nem kell) és a cipzárt úgy vágd le, hogy 10 centivel hosszabb legyen. Az oldalakon 5-5 centivel lógjon túl, ugyanis felvarrást követően fogjuk a kocsit rátenni és kell e hely.
A külső rész hátuljára vasalj vetexet és/vagy táskamerevítőt, flízt. A lényeg, hogy béleld kicsit. A flízt úgy tedd rá, hogy a külső oldalnál MINDENHOL 1 centivel kisebb legyen. Ez a varrás miatt lényeges.
Tűzd a farmerhez a cipzárt, a fogazat lefelé nézzen és mindkét végén lógjon túl legalább 5-5 centivel. Varrd hozzá körben. Az íveknél a cipzárt kicsit be kell vágni, különben felkunkorodik. Kb 3 helyen, de tényleg csak kicsit csípd be. Oda-vissza varrással kezd és fejezd be, hogy a varrat jobban tartson!
Ha körbe varrtad, tedd rá a bélést, szín oldalával lefelé. Tűzd meg gombostűvel majd varrd hozzá az anyagot a külső részhez.
Ha kész vagy, fordítsd ki a szín oldalára és igazítsd el a cipzárt, majd vasald le. Most rátesszük a kocsit.
Fordítsd ki úgy, hogy a bélés legyen kívül, és tedd össze a kilógó cipzár végeket egymás mellé.
Én úgy teszem fel a kocsit, hogy fogok egy villát és lefelé fordítva rögzítem, hogy ne mozduljon el. (beteszem a varrógép alá)
A kocsit két szár közé teszem, az íves része felém néz.
Most megfogod a két cipzárvéget és a kocsit két oldalához teszed alulról. Nem pont szemből, inkább kicsit oldalról. Fontos, hogy egyszerre húzd bele, mindkét szárat. Néha elsőre sikerül, néha türelem játék.
Ha a cipzár vége nem „tiszta” hanem kicsit már foszlott, vágd egyenesre. A lényeg, hogy egyformák legyenek, különben megcsavarodik a cipzárad felhúzáskor.
Ha sikerült, húzd fel néhány centire, majd a felesleget vágd le. Varrd el a végé, különben lecsúszik a kocsi és kezdheted előröl.
Fordítsd ki az alján úgy, ahogyan a cipzár varráskor volt a tartó. A visszájára. Most húzd szét az anyagot a képen látható módon.
A piros nyíl mutatja a cipzárat. Az most középen van. Igazítsd el, hogy a végek egy vonalba kerüljenek és gombostűzd meg.
Varrd be a végét. Oda-vissza varrással kezd és fejezd be. Amikor a cipzárt varrod le, nyugodtan varrd le 2x. A bélés részénél hagyj egy kb 3 ujjnyi nyílást, mert itt fogod kifordítani majd.
Varrd be a nyílást kézzel! Vasald meg az egészet, mert úgy még szebb lesz!
Gratulálok, készen vagyunk!
Letölthető PDF: Cipzáras szemüvegtok
szia Kriszta!
pdf-ben a lépésről-lépésre sem lesz feltöltve???
így sajna nem tudom őket menteni-nyomtatni-varrigálni
üdv.nagyildi
Kedves Ildi!
Feltöltöttem!
Kedves Kriszta!
Sajnos a pdf nem elérhető, lehet kérni, hogy javítsd?
Nagyon köszönöm!
Üdvözlettel Timi
Kedves Timi!
Javítottam!
Üdvözlettel: Krisztina